tirsdag den 16. marts 2010

Den første gang....


Af Christian Korsgård




Jeg kan stadig huske fornemmelsen af at stå der første gang.

Jeg har ingen erindring om, hvad det var, jeg skulle sige, men det var sikkert et eller andet om Parentesen. Under hele morgensamlingen sad jeg der med en knude i maven, og da Søndergaard med de strenge øjne kiggede på mig over brillekanten og gjorde tegn til, at talerstolen var min, fortrød jeg.

Alligevel indtog jeg den og rablede det af mig, som jeg skulle foran de forsamlede elever. Jeg fik endda sat mig ned igen uden at gå i brædderne. Knuden i maven forsvandt og blev afløst af en varm fornemmelse af at have tage et første skridt ind i en ny fase af mit liv, hvor jeg kunne stå frem foran andre, sige hvad jeg mente – og slippe godt fra det.

Læs resten af Christians beretning på: http://www.mf-gym.dk/jubi50/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar